Het is mei 2005.
In de tuin van het hotel maken we plannen hoe we de nieuwe informatie in Nederland kunnen toepassen en delen. We reisden samen naar Atlanta om de AICI Conferentie bij te wonen.
We delen die week onze kamer, onze panty’s, zelfs onze sieraden en worden vrienden. Wat we nog niet weten is dat we daarmee de basis leggen voor een langdurige samenwerking.
Inhoud
Heel fijn om weer eens bij Inga op bezoek te gaan.
Om bij te praten, want tja, er gebeurt best het een en ander in ons beider leven.
Behalve bijpraten heb ik Inga gevraagd om vandaag naar mijn kleuren te kijken.
In de tijd dat we trainingen organiseerden met buitenlandse trainers heb ik meer dan eens een kleuranalyse ondergaan. Als de kleuren me iets nieuws brachten, kocht ik de aanvullende kleuren. Zo heb ik nogal wat kleurenstrips verzameld voor mezelf.
Ik vraag Inga om uit alle kleuren die ooit voor mij zijn uitgezocht een selectie te maken die past bij mijn huidige kleuring en mijn toekomstige plannen. Kleuren die mijn speelse kant een beetje omhoog halen. Zelf kan ik dat niet. Dat moet echt door iemand anders gebeuren.
Ze heeft er zichtbaar lol in om dat te doen. Met grote zorg en toewijding selecteert ze de beste kleuren eruit en legt ze andere terzijde. “Je hebt kleuren nodig met meer kleur erin. Die halen je een beetje op. O, en stoffen met een beetje structuur. Dan is het helemaal leuk.”
Ik ben zó blij met deze kleuren. Het palet ligt vandaag de hele dag op tafel te pronken. De kleuren zijn lang niet allemaal nieuw. Er zitten maar twee gloednieuwe strips in. Toch weet ik dat ik weer een paar jaar op deze kleuren kan vertrouwen.
Ze zijn geweldig, en leggen de juiste accenten voor me. Nu.
Zodat anderen ook met mijn speelse kant kennis kunnen maken, ook al kennen ze me nog niet goed.
De aspecten van Personal Branding waar iedereen direct contact mee kan maken, daar hoef ik niet veel aandacht aan te geven. Maar die andere kwaliteiten, die ik niet meteen laat zien bij nieuwe contacten, die mag ik best wat meer belichten.
Voor mij is dat mijn speelse, geestige, creatieve kant. Er was een tijd dat vrijwel iedereen om mij heen (inclusief ikzelf) dacht dat ik heel serieus ben. Toch begonnen er ook mensen mijn zonnige kant op te merken.
Nu na vele jaren, ben ik er EINDELIJK aan toe die luchtige kant in het volle licht te plaatsen.
Inhoud heb ik toch wel. De serieuze kant van mij is immers voldoende ontwikkeld. Door nu die inhoud te verbinden met speelsheid is wat ik zeg veel gemakkelijker te ontvangen door anderen. Zijn mijn trainingen en sessies ook veel leuker en losser geworden.
Heb jij ook zo’n eigenschap, die pas zichtbaar wordt, als mensen je wat beter leren kennen? Wat zou er mogelijk worden als je die kant van jezelf meer laat zien? En waarmee je een nieuwe draai aan je werk en je leven kunt geven? Zodat je leven fijner en blijer wordt? En jij ook?
Personal Branding is HET middel om dat te laten gebeuren.
Ik noem dat Sunny Side Up Personal Branding
Sunny side up is de Engelse vertaling van een spiegelei.
De eidooier laat zich van zijn glimmendste kant zien.
Plan even een kwartiertje met mij in voor een kort verkennend gesprek hierover.